איך אופים בבית פיצה מושלמת ופוקצ'ה כמו במסעדות?

וגם: הנחות שוות שאסור לכם לפספס

פוקצ'ה כמו במסעדות על משטח fast and crust

לפני שמתחילים - מבצע לראש השנה

ועכשיו אפשר להתחיל :-)

מאז שהתחילה הקורונה, יותר ויותר אנשים אופים בבית. פיצות, פוקצ'ות, לחמים וחלות. עם עליית האפייה עולה גם השאלה - אז איך אופים פיצות כמו בפיצריות ופוקצ'ות כמו במסעדות. ובכלל, איך מייצרים מאפים שנראה שנאפו בטאבון ולא בתנור ביתי.

אז החלטתי לבדוק כמה אפשרויות לאפייה בבית שאין בו טאבון (בהנחה ולא החלטתם לשפץ את המטבח במהלך הסגר ולבנות אחד). אפיתי גם פיצות וגם פוקאצ'ות וניסיתי להגיע למרקם המטורף הזה שמביא איתו הטאבון. פה אגב תמצאו את המתכון הראשון לפוקצ'ה מטורפת מתוך סדרה של מתכונים שתעלה החודש.

המשטח אוגר חום בצורה מדהימה ומייצר קראסט משגע

בדרך כלל כשמכינים פיצה בתנור הביתי היא יוצאת רכה ולא קריספית מספיק מכיוון שהתנור הביתי לא מצליח לייצר את כמות החום הנדרשת ולפזר אותה ביעילות. שנים רבות השיטה המסורתית לאפיית פיצה מוצלחת היתה אבן שמוט שסייעה בפיזור החום ושמרה עליו. החיסרון של אבן שמוט הוא שלוקח יותר זמן לאפות את הפיצה עליו, ובחום גבוה זה עלול לגרום לתוספות על הפיצה להישרף. האבן גם מתבלה יותר מהר ומאוד כבדה ולכן הוצאה והכנסה שלה מהתנור כרוכה במאמץ ואז פעמים רבות אנשים פשוט מוותרים עליה.

בשנים האחרונות הגיעה אלטרנטיבה מוצלחת בשם Fast&Crust המשווקת ע"י פיינקוק. משטח האפייה והצלייה שלהם עשוי פלדה ויודע לאגור חום משמעותי ולפזר אותו בצורה אחידה. הוא מתאים לשימוש בתנור או על הגריל ומתפקד כמעין פלאנצ'ה, כך שבנוסף לאפיית פיצה או פוקאצ'ה תוכלו לצלות עליו ירקות, בשר ודגים. המשטח שוקל 4.1 ק"ג והוא עמיד מאוד.

מי בא לפיצה? :)

בעבר כבר אפיתי עליו במשך תקופה ארוכה הבעיה הייתה שהוא היה קטן ולכן כשרציתי לאפות פיצה זה היה די בעייתי. בשנים האחרונות כבר יצא דגם חדש וגדול, שמתאים בול לתנור ממש כמו תבנית, כך שהבעיה הזאת נפתרה ואני הכי מברכת על זה.

השימוש במשטח קל ופשוט. מכניסים אותו לתנור ומחממים אותו ל-220 מעלות (וגם יותר), ואז מניחים עליו את הפיצה או הפוקאצ'ה למשך 4-7 דקות. כך תקבלו פיצה קראנצ'ית עם קראסט שמתפצח בפה.

כדי שגם אתם תוכלו להנות ממנו ביקשתי שיעשו לנו הנחה שווה ואני מחכה בקוצר רוח לראות איך יצאו לכם המאפים שתכינו עליו.

המחיר המקורי בלאסטפרייס הוא 390 ש"ח וכרגע הוא במבצע כולל עוד הנחה מיוחדת עם הקופון YOOLP כך שהוא יעלה לכם רק 255 ש"ח!
לפרטים וקנייה (ואל תשכחו להשתמש בקופון YOOLP לקבלת ההנחה).

תקלטו על הצבע המטורף. והמדהים? זה מוכן תוך כמה דקות בודדות

אבן שמוט

ולאלו שמעדיפים את הפתרון המסורתי של אבן שמוט, תוכלו לקנות את סט הפיצה של קיסר שמגיע עם אבן שמוט המתאימה לפיצה בקוטר של עד 38 ס"מ, מגש נירוסטה וסכין גלגלת מנירוסטה.


לפרטים וקנייה

סט הכנת פיצה 38 של קיסר. צילום: מתוך לאסטפרייס

למתקדמים - תנורי פיצה מקצועיים

ואם אתם חובבי אפיית פיצה מדופלמים ורוצים לשדרג את המטבח הביתי בתנור פיצה מקצועי משל פתחתם סניף פיצה שכונתי, אז הנה כמה אופציות בשבילכם:

תנור פיצה מקצועי 34 ס"מ אפיונו
Effeuno Easy Pizza P134H

תנור מנירוסטה הכולל תא אפייה בגובה 9 ס"מ המתאים לאפיית פיצה בקוטר של עד 34 ס"מ. לתנור חימום מהיר וצריכת החשמל שלו נמוכה. לתא האפייה יש תאורה פנימית כך שתוכלו לראות מה קורה לפיצה שלכם בכל שלב. האפייה נעשית על אבן חסינת אש. התנור יכול להגיע עד טמפרטורה של 450 מעלות והוא מתאים לאפייה רציפה של כמה פיצות. והמדהים? הוא יאפה לכם את הפיצה תוך 4 דקות.


לפרטים וקנייה

תנור פיצה מקצועי אפיונו 34 ס"מ. צילום: אתר לאסטפרייס

תנור פיצה מקצועי 34 ס"מ גבוה אפיונו
Effeuno Easy Pizza P134HA

דומה בתכונותיו לדגם ה-134 אך בעל תא אפייה כפול בגובהו - 18 ס"מ. כך שתוכלו לאפות בו גם לחמים וגם פיצות (5 דקות אפייה לפיצה!).


לפרטים וקנייה

תנור פיצה מקצועי 34 ס"מ גבוה מבית אפיונו. צילום: אתר לאסטפרייס

תנור פיצה מקצועי 50 ס"מ אפיונו
Effeuno Easy Pizza P150HA

דומה בתכונותיו לשני אחיו הקטנים ומציע תא אפייה המתאים לפיצה בקוטר של עד 50 ס"מ. גובה תא האפייה 18 ס"מ כך שהוא מתאים גם לאפיית לחם (גם כאן הפיצה שלכם תהיה מוכנה ב-5 דקות).


לפרטים וקנייה

תנור פיצה מקצועי 50 ס"מ מבית אפיונו. צילום: מתוך לאסטפרייס

אל תפספסו

קטגוריות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתם חייבים כזה – משקל למטבח מגרם ועד 5 קילו

הוא חזר – מיקסר קיטשן אייד פרימיום

מיקסר קיטשן אייד 156 ורוד. צילום: מתוך אתר ניופאן