מארגנים את המטבח – האביזרים שיסדרו לכם את המטבח

הרבה יותר כיף לבשל במטבח מסודר. צילום: מתוך עלי אקספרס

מטבח מבולגן, בעיקר בתוך הארונות והמקרר, זה אחד הדברים המתסכלים. לא יודעים אם נשאר אורז או לא, אם הקטשופ עדיין בתוקף ואיפה בכל הבלאגן הזה נמצאת הפפריקה המתוקה.

יש כל כך הרבה מקומות אחסון במטבח שקשה להשתלט על כולם. ועזבו זה, איך דוחסים את הכל לתוך ארונות קטנים או מקרר שאין בו כבר מקום? ואיפה שמים את המגבות כדי שיהיה נוח למצוא אותן ברגע האמת?

כדי לארגן את המטבח טוב יותר, הבאתי לכם הפעם מוצרים ואביזרים שיוצרו במיוחד כדי לעשות קצת סדר בבלאגן.

אל תפספסו: כל האביזרים שאתם צריכים לאפייה | 10 ספרי בישול ואפייה מעולים

צנצנות שקופות מאפשרות לכם לראות מה יש בפנים וגם הופכות את האחסון לססגוני ויפה

אחסון ושמירה של תבלינים וקטניות

תבלינים יכולים להיות מאד מלכלכים אבל גם תוספת מהממת למטבח בגלל הצבעוניות היפהפייה שלהם. חשוב להשתמש בהם כשהידיים נקיות כדי לא ללכלך את הצנצנות ובכל מקרה, תמיד כדאי לשמור מגבונים לחים מתחת לכיור כדי לנקות את הצנצנת במידה והתלכלכה.

אני מעדיפה שהצנצנות תהייה שקופות כדי שאפשר יהיה להבחין בתבלין בקלות ומומלץ גם להדביק מדבקה עם שם התבלין על הצנצנת. קחו בחשבון שאחרי חודש כבר לא בטוח שתזהו את התבלין רק לפי הריח.

  • צנצנות פשוטות ושקופות מזכוכית, מגיעות עם חורים בשלושה גדלים שונים – נוחות לשימוש וקלות לניקוי. הגודל שלהן קטן יחסית ולכן מומלץ לתבלינים שאין מהם המון כמו בהרט, כמון, קינמון וכו.
  • צנצנות עם מגנט שאפשר לשים על המקרר או על כל משטח מגנטי - כמה נוח ויעיל. המיכלים היפים האלה מגיעים גם עם חורים ככה שאפשר פשוט לנתק מהמקרר ולתבל - תודו שזה מושלם! וחוץ מזה, הם גם מוסיפים המון יופי ויצירתיות למטבח. ניתן להזמין בכמויות שונות, מ-3 ועד 16 מיכלים והם מגיעים גם עם סט מדבקות באנגלית עם שמות התבלינים.
  • ואם אין לכם מקום על המקרר? הנה צנצנות מגנט שמגיעות עם פלטה מיוחדת מגנטית שעליה שמים את הצנצנות. אפשר בצורה שטוחה על משטח העבודה, אפשר לחבר לקיר ואפשר גם להעמיד כמו תמונה כך שיהיה נוח להשתמש בזמן הבישול.
  • המיכלים האלה מתאימים למי שחשובה לו הקומפקטיות. הצורה המלבנית שלהם עוזרת לייעל את האחסון לרמה מקסימלית ולמינימום מקום. אפשר להזמין בדוגמה חלקה או דוגמת לבנים, עם מכסים בצבע לבן, צבעוניים או חום וגם אלה מגיעים עם חורים במכסים כך שאפשר לתבל ישירות ולא צריך ללכלך כפיות.
  • הנה עוד סוג של צנצנות זכוכית יפות שאפשר לרכוש בהמון גדלים שונים. לי יש כמה וכמה כאלה בבית והן משמשות גם לתבלינים וגם לקטניות ואגוזים. מאוד אוהבת את המראה העדין והאיכותי שלהן שמאפשר למה שבתוך הצנצנת לככב.
  • טוב, זה גאוני. כל כך פשוט וכל כך חוסך במקום - מעמד פלסטיק לבקבוקי תבלינים שאפשר לשים על דלת הארון בפנים כך שאף אחד לא רואה וזה לא תופס מקום על השיש ואפשר גם להדביק על כל משטח אחר. עוד בונוס זה שאפשר להפריד את התופסנים ולשים נגיד שורה של 3 או 6 תלוי ברוחב הארון שלכם. שימו לב שהתופסנים האלה מתאימים לבקבוקי התבלינים שנמכרים בסופר, מושלם למי שקונה אותם ולא תבלינים בתפזורת בחנות ושמגיעים 20 תופסים בחלוקה ל-5 בכל שורה.
  • את המיכלים האלה, שמגיעים ב-2 גדלים ובכמה צבעים, אני ממש אוהבת. אפשר להשתמש בהם לתבלינים שיש מהם כמות גדולה (אם למשל קונים פפריקה בתפזורת) ואפשר לאחסן בהם אורז, שעועית, קינואה, אגוזים וכו. והבונוס? יש לכם פיה רחבה שאפשר לשפוך דרכה את מה שהכנתם פנימה בלי לפתוח את המכסה.
  • מה שנחמד בקופסאות אחסון האלה, זה שיש להן קווי מדידה בצד שאפשר לראות את הכמות שנשארה בתוך הקופסה. עוד בונוס הוא האטימה הנהדרת של הקופסה. שימו לב שזאת אחת הקופסאות הנמכרות ביותר בעלי אקספרס והן מגיעות בכמה צבעים ובכמה גדלים.
כל דבר מקבל את המקום שלו כך ששום דבר לא מתערבב או נעלם מהעין

מארגנים את המקרר

  • את מיכל האחסון האלה גיליתי לא מזמן והיום אני לא מבינה איך יכולתי בלעדיהם. הם נמצאים אצל במקרר (שם אני שומרת את האגוזים והקמחים למשל) ולא תופסים הרבה מקום בגלל שאפשר לשים אותם אחד על השני ולהצמיד מהצדדים בלי שישאר רווח. המיכלים מגיעים עם מכסה לבן ובלא מעט גדלים ואפשר לקנות שם גם מדבקות שכותבים עליהן עם טוש לבן או גיר. אפשר כמובן לשמור שם גם פסטה שכבר פתחתם, ממתקים ושוקולד או כל דבר שתרצו.
  • אם אתם קונים הרבה ביצים הקופסה הזאת בשבילכם. נכון שתמיד במקרר יש מקום רק ל-10 ביצים במדף שמיועד לזה? אז הנה הפתרון כדי שהביצים לא ישארו באריזת קרטון.
  • את הקופסאות האלה אני ממש מחבבת. הן טובות למקרר או למקפיא ואפשר לשים בתוכן פירות להקפאה, אוכל, גבינות וכו. שימו לב שהן לא תופסות הרבה מקום ושאפשר להעמיד אותן אחת על השנייה כך שחוסכים לא מעט מקום. הקופסאות מגיעות ב-2 צבעים, לבן ואפור, ובשני גדלים - קטן וגדול.
  • מיכלים לאחסון של ירקות ופירות. אם אתם מאלה ששוכחים להוציא את הירקות והפירות מהשקיות (חבל זה הורס אותם ומייצר אדים) הקופסאות האלה בשבילכם. ככה הפירות לא יתערבבו ביחד עם הירקות ותהיה חלוקה מסודרת.
  • אם אתם קונים פחיות הביתה המתקן הזה יעזור לכם לאחסן אותן בצורה יעילה. אפשר להעמיד אותו או להשכיב על המדף. שימו לב שאפשר להעמיד אותו גם על דלת המקרר, אחד מעל השני, כך שזה חוסך המון מקום ומשתמש בגובה שיש גם ככה. והנה עוד סוג.
  • בקבוקי שתיה תמיד תופסים המון מקום ולא נוחים לאחסון. את המדף הזה אפשר להלביש על מדף בתוך המקרר (או בארון אם הם לא דורשים קירור).
  • מגירות למקרר שמתלבשות על המדף. ניצול חכם של החלל רק שימו לב שהן מתאימות למקרר עם מרווח גדול בין המדפים כדי שיהיה מקום כמובן לשים את זה ולנצל את החלל.
  • קופסאות פלסטיק שקופות מלבניות לאחסון קומפקטי במקרר. אפשר להזמין בקומה אחת, שתיים או שלוש.
לכל כוס וכל צלחת יש מקום מסודר

אחסון במטבח

אם אין לכם מקום לכל הציוד במטבח, המוצרים הבאים הם בדיוק בשבילכם. המון מתלים ומדפים שאפשר לשים בתוך הארון או מחוצה לו. ככה גם תוכלו לאחסן ולשמור וגם להציג לראווה את חומרי הגלם שלכם.

  • מדפי פלדה בצבע שחור, נהדרים ממש ומתאימים להמון שימושים. לתלייה של קרש חיתוך, צלחות, סכינים, תבלינים, כוסות, מכסים של סיר וגם תלייה של ששת. גם מעוצבים יוקרתי וגם מאוד שימושיים.
  • והנה עוד סוגים של מדפים בצבע אפור.
  • המתלה הזה מתלבש בצורה נוחה על המדף ומגיע בשחור או בלבן. אפשר לתלות עליו ספלים יפים, כפות הגשה, מחבתות, מגבות, עציצים ועוד המון דברים אחרים.
  • אם המתלים האלה לא מספיקים לכם, קבלו גם מדף מתאים שאפשר ליצור איתו אחסון יפהפה. גם הוא מתלבש על המדף ומגיע בשחור או לבן ואפשר לשים בו צלחות יפות ועל הווים לתלות ספלים או נייר מגבת אם כי אני ממליצה לכם לא להשתמש בו לדברים שברים כי הוא לא לגמרי מקובע כמו שצריך אלא להניח בו כפות, ניירות, כלים ממלמין שלא נשבר וכו.
  • מתלה מגבות שנתלה על דלת של ארון. מגיע בשני גדלים שונים ובצבע כסוף.
  • מדפים מאסיביים וחזקים, מושלמים לאחסון בתוך הארון של דברים כמו סירים, מחבתות, חומרי ניקוי ועוד. הם מאפשרים להניח מעליהם את הכלים אבל להשתמש גם בחלק התחתון שמתחת. מגיעים בלבן ובאפור והחלק הכי נוח? הם מתכווננים לגודל שנוח לכם.
  • מדף מעל המיקרוגל. אפשר להזמין מדף אחד או כזה עם 2-3 קומות. מקום אחסון מושלם, שאף פעם לא מנוצל, מבלי להסתכן שהציוד או האוכל יתחממו מהמיקרו.
מתקן מושלם לייבוש כלים שגם נראה נהדר

מתלים לייבוש כלים

אחסון כפול באותו המקום. גם מתחת למדף וגם מעליו

אל תפספסו גם את אלה

קטגוריות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פלסטר הפלא וערכת עזרה ראשונה שאתם חייבים בבית

רחלי קרוט ממליצה: 20 המוצרים שאתם חייבים לקנות בעלי אקספרס