המדריך המלא לבחירת מעבד מזון

מה ההבדל בין מעבד מזון לבלנדר

אז לפני שנצלול פנימה אל תוך עולם מעבדי המזון, תרשו לי כמה מילים על ההבדל בין מעבד מזון לבלנדר. כי בואו נודה על האמת, יש לא מעט אנשים שלא יודעים למה, ואם בכלל, צריך את שניהם.

האמת היא, שבשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה של מכשירי החשמל, יש יותר ויותר קווי דמיון בין המכשירים. ומצד שני, יש עדיין לא מעט שוני ביניהם.

בזמן שמעבד מזון נועד לקיצוץ, טחינה, פריסה, גירוד, ערבוב וגם לישה (יש כאלה שגם סוחטים), הבלנדר נועד בעיקר לריסוק וערבוב תוך כדי טחינה מאסיבית.

קחו למשל שייק, סמודי או מרק. במקרה הזה עדיף להכין אותם בבלנדר שיודע לרסק קרח ולטחון את המצרכים עד כדי מרקם חלק. לעומת זאת, אם תרצו לגרד גזרים ללביבות, לפרוס תפוחי אדמה, לרסק ירקות קשים, להכין נודלס מירקות או להכין בצק פריך, עדיף לעשות את זה במעבד מזון שהמנוע שלו חזק ויש לו גם דסקיות מיוחדות ולהבים מאוד מאוד חדים.

אז מה צריך לדעת לפי שרוכשים מעבד מזון?

קודם כל, מדובר בכלי עבודה חזק וחשוב במטבח, ממש כמו מיקסר, ואם תרכשו אחד איכותי הוא יחזיק לכם שנים רבות. הוא יפרוס לכם ירקות ופירות (למשל גראטן תפוחי אדמה או קרפצ'ו סלק או סלט פרוסות מלפפונים), הוא מגרד ירקות ופירות, וגם גבינות, ויקל עליכם בהכנת לביבות, פשטידות, מאפינס וכו והוא גם לש בצק (בצק פריך וגם שמרים) ואפילו מקציף חלבונים וקצפות.

לחלק ממעבדי המזון יש גם אופציה לחיתוך לקוביות להכנת סלט, אביזר לסחיטת פירות, אביזר לחיתוך ספירלה להכנת נודלס מירקות ואפילו מטחנת תבלינים ואגוזים. בקיצור, עולם ומלואוץ

למעבד מזון כמה תכונות שצריך לבדוק לפני שרוכשים:

נפח הקערה

ישנן קערות בנפחים שונים (עוצמת המנוע מותאמת לנפח הקערה) ולרוב הקערות בנפחים שבין 2.5 ל-3.5 הן אלה שמתאימות לרוב האנשים כי הן יכולות לעבד גם כמויות קטנות יחסית וגם כמויות יותר גדולות שרלוונטיות למשפחה או לכמויות אוכל שמתאימות ל-5 נפשות ויותר (למשל קילו וחצי בצק).

קחו בחשבון שקערות בנפחים גדולים, מ-3.5 ליטר ומעלה, פחות יתאימו למי שרוצה לרסק גזר אחד. זה לא שמעבד המזון לא יתמודד עם זה, אבל הריסוק יהיה מרושל יותר. מצד שני, לחלק מהמכשירים מתווספת קערה קטנה בנוסף לגדולה ואז הרווחתם פעמיים. גם אפשרות לכמויות גדולות וגם לקטנות.

עוצמת המנוע

לעוצמת המנוע משמעות חשובה בעבודה שלו במטבח וככל שהמנוע חזק יותר הוא יוכל להתמודד עם עבודה אינטנסיבית יותר כמו ריסוק כמות גדולה של ירקות קשים, קרח או בצק במשקל גבוה. העוצמה גם מאפשרת למעבד המזון לעבוד בצורה חלקה וקלה יותר ולכן רוב הסיכויים שהמנוע לא יתחמם מהר מדי.

רק שימו לב כי מלא מלא שאלו – עוצמת המנוע גם תלויה בנפח הקערה. זה שיש למעבד אחד עוצמה חזקה יותר לא אומר שהוא טוב יותר, לעיתים זה אומר שהקערה שלו פשוט גדולה יותר ואז הוא זקוק למנוע חזק יותר. אם רוצים להשוות כמו שצריך משווים בין מעבדי מזון שיש להם קערה בנפח זהה. ובכל מקרה, תשתדלו לבחור מנוע שהוא לפחות 650 וואט ומעלה.

ועוד דבר חשוב – בדיוק כמו במיקסרים, גם פה מיקום המנוע קריטי מאוד ומעבדי מזון שיש להם מנוע עם חיבור בהנעה ישירה לרוב יהיה אמין יותר לאורך שנים ופחות יתקלקל מאשר מנוע שמחובר עם רצועות.

מעבד מזון ביחד עם בלנדר (צמוד)

נכון, זה נשמע נוח יותר. מעבד מזון שיש לו גם בלנדר שצמוד אליו. אבל בפועל מדובר במכשיר מאוד מאסיבי במטבח שגם זקוק למנוע מאוד עוצמתי כדי ששני המכשירים יעבדו במקביל. אישית, לעד אעדיף מכשיר בלנדר בנפרד ומעבד מזון בנפרד או מעבד מזון שאפשר להרכיב עליו תוסף בלנדר.

אביזרים נלווים

אם פעם הם קצצו וטחנו, היום מעבדי מזון עושים המון המון דברים. חלק מוטמעים כבר בתוך המכשיר וחלק מגיעים בנפרד כאביזרים נלווים כמו מסחטה, קוצצים מיוחדים, ספיריליזטור וכו'. בתור מי שמחזיקה בבית כמה וכמה מעבדי מזון, וגם כמה בלנדרים, אני רק יכולה להגיד לכם שמדובר באחסון מאוד מאתגר בארונות. כל האביזרים האלה אמנם מדהימים ועובדים נפלא אבל אם אין לכם המון מקום בבית לא תמיד התוספים האלה כל כך רלוונטיים.

פשוט בדקו איזה אביזרים נלווים יש למעבד המזון והאם אתם באמת זקוקים להם ולא תמצאו את עצמכם מגלים אותם אחרי שנתיים בארון. וקחו בחשבון שלרוב הם לא מתלבשים על המכשיר אלא עומדים בפני עצמם וזקוקים לאחסון.

מה אני מעדיפה? מכשיר שיש אפשרות להוסיף לו אביזרים אבל שלא כולם כלולים בקופסה של מעבד המזון. עדיף בעיני לבחור מה צריך ולא לקבל הכל כהנחתה. מצד שני, אני לא דוגמה לכלום בנוגע לסדר בארונות 😊

משקל, חומר ומה שביניהם

למשקל מעבד המזון משמעות גדולה שכן טחינה של ירקות קשים או לישה של בצקים גדולים גורמת למכשיר לעבוד בצורה אינטנסיבית ולכן הוא יכול לרקוד על השיש. לכן שימו לב שמומלץ לרכוש מכשיר שהחומר ממנו הוא עשוי איכותי וכבד.

אחריות וחברה אמינה

רוב מעבדי המזון מגיעים עם אחריות לשנה ולחלקם גם אחריות ארוכה יותר על המנוע שהוא החלק החשוב במכשיר. וגם כאן, כמו במיקסר, חשוב לבחור חברה אמינה עם מוניטין טוב.

נראות ועיצוב

כן כן, הפרמטר הזה לא פחות חשוב מהשאר. מעבד מזון ומיקסר (וגם קומקום וטוסטר) הם מכשירים שצריכים להישאר על השיש. להכניס ולהוציא מעבד מזון מהארון זה כמעט בלתי אפשרי מבחינת המשקל ושטח האחסון שלו ולכן חשוב שתבחרו מכשיר שאתם מתחברים גם לנראות שלו. יש היום לא מעט מעבדי מזון יפהפיים, חלקם אפילו מגיעים בצבעים, אז תחשבו טוב טוב מה אתם רוצים לשים על השיש.

ועכשיו כשכל ההסברים על השולחן, או יותר נכון על המסך, הגיע הזמן לעבור למעבדי המזון המומלצים שלי שעל חלקם קיבלתי המון המלצות ועם חלקם עבדתי בעצמי בבית (כן, יש לי 3 בבית 😊). ושימו לב! שמתי לכם לינקים לרכישה לאתרים עם הנחות שוות או למקומות בהם יש קוד קופון שייתן לכם הנחה משמעותית או מתנה שווה אז אל תפספסו.

אה, וחפירה אחרונה – כלקח מכתבת המיקסרים שאחרי יומיים כבר אזל המלאי, וגם המשלוח השני אחרי שחידשו מלאים אזל (יש אפשרות להזמנה מוקדמת למשלוח נוסף שיגיע עוד חודש), אני באמת ממליצה לכם לא להתעכב אם זה מעבד מזון שאתם רוצים. ולא, אני לא יכולה לבקש שימצאו לכם מכשיר אם הוא אזל מהמלאי 😊

8 מעבדי מזון מומלצים לשימוש ביתי (מהכי זול להכי יקר)

מעבד מזון ובלנדר פיליפס HR7530/00
Philips 7530

מעבד מזון בגודל קומפקטי יחסית לשאר מעבדי המזון ועם קערה בנפח 2.1 ליטר כך שהוא מתאים בעיקר למי שצריך מעבד מזון לכמויות קטנות-בינוניות (כמובן שניתן להכין גם ב-2 נגלות במידת הצורך).

מנוע שלו הספק של 850 וואט, והוא בטכנולוגיה של הנעה ישירה ומגיע עם 2 מהירויות + Pulse (הפעלה לסירוגין).

למעבד 5 דסקיות של פריסה, גירוד ופומפייה  וגם 2 סכינים – אחת ללישה ואחת לקיצוץ בשר וטחינה של מזון. עוד תקבלו – בלנדר בנפח 1.5 ליטר להכנת שייקים וטחינת תבלינים.

צבעים: לבן עם כסף.

המחיר שלו בלאסטפרייס הוא 470 ש"ח.


לפרטים וקנייה 

מעבד מזון פיליפס. צילום: מתוך לאסטפרייס

מעבד מזון וג'י בולט
Veggie Bullet

מעבד מזון שהוא גם ספירילייזר (מייצר נודלס מירקות ופירות). מגיע עם 3 פונקציות - דיסקית לגירוד, דיסקית לפריסה ודיסקית לספירלה שמאפשרת הכנת נודלס מקישואים, גזר וכו (פונקציה נהדרת ומאוד פופולרית לאחרונה שבעזרתה אפשר להכין סוג של נודלס מירקות בלבד).

המכשיר מכיל ערכות חיתוך ייעודיות לחיתוך, גירוד וחיתוך ספירלי עם מיכלים מותאמים (2 מיכלים), מכסים ודסקיות ומגיע עם הסברים ברורים מאוד לגבי אופן החיתוך וההכנה כולל פירוט לגבי סוגי הירקות השונים וכן חוברת מתכונים שמאוד עוזרת להבין מה אפשר להכין בעזרת המכשיר.

בנוסף, ניתן לרכוש גם ערכת שדרוג נפרדת עם כוס בלנדר שניתן להרכיב על המכשיר ולהכין איתה משקאות, מרקים ועוד. המכשיר מגיע בצבע כסוף ועם אחריות לשנה.

מה שעוד נהדר בעיני, זה שהוא לא תופס המון מקום על השיש כך שניתן די בקלות למצוא לו מקום במטבח.

המחיר שלו בלאסטפרייס הוא 589 ש"ח.

לפרטים וקנייה

Veggie Bullet אצלי במטבח

מעבד מזון קנווד מולטי פרו
Kenwood MultiPro Express

מעבד המזון של קנווד מגיע עם מנוע חזק בהספק 1,000 וואט וקערה בנפח 3 ליטר. המכשיר מגיע עם ארבע דיסקיות חיתוך ומרית. עם המכשיר תקבלו גם אביזר חיתוך קוביות.

מגיע בגוון כסוף.

הרוכשים מקבלים שנה אחריות על המכשיר מהיבואנית הרשמית, ברימאג.

המחיר שלו באתר לאסטפרייס הוא 775 ש"ח.
לפרטים וקנייה

מעבד מזון קנווד מולטי פרו. צילום מתוך אתר לאסטפרייס

מעבד מזון מג'ימיקס 3160
Magimix Premium C3160

מעבד המזון הזה מבית מג'ימיקס מגיע עם מנוע בעוצמה של 650 וואט וקערה בנפח 2.6 ליטר. במארז המכשיר מקבלים שתי דיסקיות גירוד. בנוסף מקבלים אביזר לישת ביצק, מקצף ביצים ומרית.

המכשיר מגיע עם שנה אחריות על המוצר ו-12 שנות אחריות על המנוע.

צבעים לבחירה: לבן או אדום.

המחיר שלו בניופאן גורמה הוא 999 ש"ח.


לפרטים וקנייה

מעבד מזון מג'ימיקס C3160. צילום: מתוך אתר ניופאן

מעבד מזון משולב בוש מולטי טאלנט
BOSCH MultiTalent 8 MC812W872

למעבד המזון של בוש קערה גדולה בנפח 3.9 ליטר. יש לו פתח הזנה רחב ודוחסן כפול ואפשר לעשות איתו המון המון פעולות במטבח - מלישה והקצפה ועד חיתוך, פריסה, סחיטת פירות, טחינה וגירוד.

למעבד מנוע של 1,250 וואט והוא מגיע עם 3 דיסקיות, מלוש, מקצף ומיכל בלנדר בנפח 1.5 ליטר.

המכשיר מגיע עם 10 שנות אחריות למנוע של היבואנית BSH.

המחיר שלו בלאסטפרייס הוא 1,198 ש"ח.

לפרטים וקנייה

מעבד מזון בוש מולטי טאלנט 8. צילום: מתוך אתר לאסטפרייס

מעבד מזון נינג'ה
Ninja Professional BN653

לנינג'ה תמיד יש מוצרים מעולים, ולכן מאוד שמחתי לראות את ההשקה של מעבד המזון הזה. המכשיר מגיע עם מנוע עוצמתי של 850 ואט, 4 להבים, 3 מהירויות הפעלה ומיכל בנפח 2.1 ליטר. תוכלו להכין איתו בצקים, ממרחים, רטבים ועוד. יש למכשיר 4 תוכניות הפעלה אוטומטיות לקיצוץ, חיתוך, ערבול ויצירת מחיות. המכשיר מגיע עם דיסק דו צדדי לפריסה וגירוד ודיסק לריסוק. את המיכל, הלהבים והדיסקים ניתן לשטוף במדיח. המכשיר מגיע עם 5 שנות אחריות של היבואן הרשמי.

המחיר הרגיל באתר לאסטפרייס הוא 999 ש"ח, ועכשיו אפשר לרכוש אותו בהנחה רק ב-599 ש"ח.
לפרטים וקנייה

מעבד מזון נינג'ה במבצע. צילום: מתוך אתר לאסטפרייס

מעבד מזון מג'ימיקס פרימיום 4200
Magimix Premium CS4200JXL

מעבד המזון הצרפתי של מג'ימיקס מגיע עם מנוע אינדוקציה חזק בהספק 950 וואט (המנוע מותאם לגודל הקערה). למכשיר כפתור של מהירות אוטומטית לפי סוג וקושי הטחינה וכפתור של Pulse (הפעלה לסירוגין) ויש לו מכסה עם פתח גדול במיוחד לפריסה וחיתוך של ירקות ופירות שלמים כך שלא צריך לחתוך למקטעים קטנים.

המכשיר מגיע עם קערה בנפח 3 ליטר, להב מתכת לקיצוץ כל סוגי הירקות והפירות (וגם אגוזים וכו) וגם להב מפלסטיק (המלוש) המתאים להכנת בצקים ועוגות על בסיס שמן או חמאה מומסת (כולל בצקי שמרים! ועוגות בחושות). כן, מדובר במעבד מזון שגם לש בצקי שמרים כך שמי שמחפש מכשיר אחד שיש בו הכל, הוא לגמרי נותן מענה לזה.

בנוסף הוא כולל קערת מיני בנפח 1.2 ליטר עם להב מתכת - להכנת רטבים, קיצוץ אגוזים וכו'. כמו כן מגיעה במארז גם קערת מידי בנפח 2.6 ליטר שמתאימה לשימוש עם כל הדיסקיות של הקערה הגדולה וכשמשתמשים בה יש פחות בלאי של ירקות.

עם המכשיר מגיעות 4 דיסקיות - דסקיות פריסה דקה ועבה ודסקיות גירוד. בנוסף מקבלים גם מקצף ביצים, חישוק בלנדרמיקס להכנת מרקים ומשקאות במרקם "סמודי" ואביזר לחיתוך קוביות מירקות לא סיביים כך שניתן להכין איתו גם סלטי ירקות שזה בונוס גדול.

המכשיר מגיע עם שנה אחריות על המוצר ו-30 שנות אחריות על המנוע.

המחיר שלו הוא 1,690 ש"ח (כולל משלוח חינם עד הבית).  


לפרטים וקנייה

מג'ימיקס 4200. תמונה: מתוך אתר ניופאן גורמה

מעבד מזון מג'ימיקס פרימיום 5200
Magimix Premium CS5200JXL

מכשיר דומה במפרט לדגם ה-4200 רק שהדגם הזה מגיע עם קערה גדולה יותר בנפח 3.6 ליטר ומנוע בהספק 1,100 וואט (מזכירה לכם שעוצמת המנוע מותאמת לגודל הקערה).

המחיר שלו הוא 1,790 ש"ח. המשלוח חינם עד הבית בהזמנה מהאתר. 

לפרטים וקנייה

מג'ימיקס 5200. צילום: מתוך אתר ניופאן גורמה

אל תפספסו:

קטגוריות:

15 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

העכבר שיציל אתכם מכאבים בשורש כף היד

אתם בחרתם – 10 המלונות הכי שווים באירופה