4 שואבי אבק אלחוטיים מומלצים

שואבי אבק אלחוטיים
שואבי אבק אלחוטיים

טוב, וואו, אז מאיפה מתחילים. מאז שעלתה כאן הסקירה על המיקסרים קיבלתי המון בקשות שיעלו סקירות נוספות. כשרובכם ביקשתם לדעת איזה תנור כדאי לרכוש ואיזה שואב אבק (הממ האם רק אני רואה קשר הדוק בין עוגיות בסלון לשואב? :)).

והאמת היא, שגם בלי קשר לבקשות, ואחרי שאח שלי משגע אותי בכל פעם כשאני מגיעה אליו שאני חייבת שואב אלחוטי, החלטתי שאני חייבת לבדוק מי מומלץ ומה היתרונות של כל אחד. ואגב, רק לי נדמה שמאז שהשואבים האלחוטיים, שהם כבר מזמן חצי גאג'דטים, נכנסו לתמונה, הגברים שואבים הרבה יותר? או שאולי זאת רק אני.

כך או כך, בשבועות האחרונים ניסיתי 4 שואבי אבק מהמובילים בשוק, אלה שהמון המליצו עליהם - וקס, שארק, דייסון ומילה. בדקתי את עוצמת השאיבה שלהם אבל גם את הנוחות, האביזרים, קלות השאיבה ובואו נודה - גם את הנראות שלהם. כזו אני, קצת שטחית :) והאמת? כולם היו מעולים ולכל אחד היה יתרון אחר.

אז איך בוחרים? קודם כל תלוי מה חשוב לכם. הדייסון החתיך שבחבורה והוא גם די קל מבחינת המשקל וסופר עוצמתי ונוח, הוקס הכי משתלם בהיבט של עלות מול תועלת והוא מגיע עם הרבה מברשות ואביזרים, לשארק יתרונות מעולים של ניקוי המברשת באופן אוטומטי וגם אחסון נוח ומברשת כפולה, והוא גם היותר פרקטי מבין ה-4 והמילה הכי גמיש מבחינת האחיזה והתאמה לאיזורי הניקיון וגם מאוד עוצמתי. כך או כך, באמת שכולם כאן מאוד מומלצים, תלוי כמובן גם במחיר אותו תרצו להשקיע.

ולפני שמתחילים, עוד משהו שממש חשוב לי להגיד - הכתבה לא מתיימרת להיות האנציקלופדיה של השואבים ואני בטוח לא יודעת הכל. כל מה שכתבתי הוא מבדיקת השואבים עצמם וקריאה על הנושא. אם יש לכם מידע חשוב שלא נכנס לכתבה אני הכי אשמח לשמוע וכמובן שהכתבה תתעדכן בהתאם. והכי חשוב - שימו לב שהשגתי לכם קופון הנחה לכל אחד מהשואבים! כזו אני, מפנקת :)

יש גם וידאו!

אתם רואים טוב, שאבנו קמח, אורז וסוכר כדי לבדוק איך הם באמת עובדים.

שואב אבק אלחוטי וקס
VAX BLADE 2 VBB2ASV4

השואב הכי זול בסקירה. הוא נוח לשימוש גם בתצורה הארוכה וגם בקצרה עם כפתור להפעלה רציפה בכל זמן השאיבה. מיכל האיסוף שלו, בנפח 0.6 ליטר, נפתח בקלות הצידה לצורך ריקון ואפשר גם לשלוף אותו בקלות לניקוי יסודי מעל הפח.

קל לעבור איתו בין משטחים, כולל הגעה למקומות גבוהים, והוא התמודד היטב גם עם אורז וגם עם קמח שפוזרו על שטיח ועל רצפה ולא היה כבד מדי גם אחרי שימוש די ארוך. השואב מאוד נוח לשימוש ברכב והצליח להגיע גם לפינות נחבאות, במיוחד אחרי שהסעתם את האחיינים במושב האחורי והם אכלו במבה :-)

שואב אבק Vax Blade 2 בתצורת מיני

הוא מגיע עם המגוון הכי גדול של אביזרים שמאפשרים לבחור בדיוק את סוג המברשת שמתאימה, כולל צינור הארכה גמיש שמאפשר הגעה למקומות מאתגרים (היי עציץ שתלוי בפינת התקרה ומנשיר עלים קטנים על כל הסלון!). מבחינת עלות מול תועלת הוא משתלם מאוד ולגמרי עושה את העבודה ומפתיע לטובה.

אביזרי Vax Blade 2

השואב שוקל 3.1 ק"ג ומגיע עם סוללה אחת שתספיק לכם לכ-45 דקות עבודה. זמן הטעינה הוא כ-4 שעות.

מה תקבלו במארז: מוט מאריך וראש שאיבה עם מברשת לניקוי כל סוגי המשטחים.

מגיע עם אחריות לשנה.

המחיר כרגע באתר ניופאן הוא 699 ש"ח.
לפרטים וקנייה

שואב אבק Vax Blade 2. תצלום: מתוך אתר ניופאן

שואב אבק אלחוטי שארק
Shark Zero-M Double

נתחיל במשמעות השם של השואבים המתקדמים של שארק - קוראים להם Zero-M, קיצור של Zero-Maintenance, ואם אתם תוהים למה, אז זה בגלל שיש להם פטנט מיוחד שמשאיר את המברשות נקיות משיער ולכלוך גם אחרי שאיבה אינטנסיבית, באמצעות העיצוב המיוחד שלהן. מה שאומר שבפועל לא תצטרכו לנקות את המברשת שזה בונוס אדיר כי אם יש משהו שאני פחות מחבבת זה לנקות מברשות של שואבים או של מטאטא. תחשבו על כל השערות שנתפסות על המברשת למטה - אז אין כאלה.

לשואב עוד כמה פיצ'רים מעולים כמו המברשת הכפולה - ראש שאיבה אחד שכולל שני סוגי מברשות: מברשת חובטת לניקוי שטיחים ומברשת רכה לשאיבת רצפה ופרקט. מדובר באופציה פרקטית ונהדרת ממש כך שלא צריך להחליף פיזית בין המברשות כשעוברים בין רצפה לשטיח ובאמצעות כפתור ניתן להחליף בין סוגי המברשות. שימו לב שיש הדק נפרד שמאפשר להגביר את עוצמת השאיבה ולעבור ממצב רגיל למצב טורבו במידה ומדובר בלכלוך כבד או בשטיח גבוה. מהניסיון שלי איתו, לרוב הספיקה העוצמה הרגילה ולא היה צורך להגביר לטורבו.

ראש כפול עם שתי מברשות של Shark Zero-M Double

אישית, מצאתי את האופציה של הראש הכפול סופר נוחה ואצלי בבית יש יחסית מעט שטיחים אז היה מאוד קל לעבור בין המברשות מבלי להסיר אחת מהם ולהרכיב את השנייה. שימו לב שבמעבר לשאיבה על שטיח 2 המנועים (העליון והתחתון) עובדים כך שהשאיבה חזקה יותר מהשאיבה של המברשת הרכה.

בנוסף, לראש השואב יש תאורה קדמית שמאפשרת להבחין בלכלוך על גבי המשטח ולשאוב אותו בלי לפספס. פיצ'ר מושלם שאין לי מושג איך הסתדרתי בלעדיו קודם.

מה תקבלו במארז: בנוסף למברשת הכפולה, הוא מגיע עם פיה צרה לפינות וחריצים ועליה מברשת שעוזרת להזיז לכלוך עקשן, למשל בפינות של מסילות, ואז הפיה הצרה שואבת את הלכלוך. בנוסף, תקבלו מברשת מיוחדת איתה ניתן לשאוב ריפודים ושיער של חיות מחמד, כך שניתן להשתמש בה גם ברכב. עוד באריזה: שתי סוללות ומטען (תלוי בדגם - IZ251 מגיע עם שתי סוללות ו-IZ201 מגיע עם סוללה אחת אבל זהה מבחינת התכונות).

אביזרי שואב אבק Shark Zero-M Double

במבחן השאיבה הוא התמודד היטב גם עם שיירי לכלוך גדולים כמו פירורי במבה די גדולים על שטיחים וגם עם פירורים קטנים ואבק. בנוסף, יש לו פילטר אנטיבקטריאלי שמסנן 99.9% מהחלקיקים שנשאבו כך שלא יחזרו לחלל החדר. בחברה גם סיפרו שישנה אטימה מלאה של החלקים כך שהאבק לא עף החוצה מבעד לחיבורי השואב.

מבחינת נוחות, לשארק יש יתרון גדול - הוא מגיע עם מוט מתקפל באמצעות מפרק כך שניתן להגיע גם לאזורים מאתגרים ומתחת לרהיטים בצורה נוחה מאוד. בנוסף, השארק מתקפל לשניים באמצעות המוט הגמיש כך שניתן לאחסן אותו בנוחות בתוך ארון כשהוא תופס מקום קטן יחסית. ולמי מכם שאין הרבה מקום בבית, כמוני למשל, מדובר בבונוס נהדר.

משקל השואב הוא 4 ק"ג.

את הלכלוך מהמיכל ניתן לרוקן על ידי פתיחת דלת בחלקו התחתון. לצורך ניקוי יסודי יותר משיירי אבק ניתן לפרק את המיכל כולו ולנער אותו בנפרד מהשואב.

השארק מגיע במארז עם שתי סוללות שמספיקות ל-40 דקות שאיבה רגילה כל אחת ונשלפות בקלות (בהתאם לדגם - IZ251 מגיע עם שתי סוללות ו-IZ201 מגיע עם סוללה אחת). שימו לב ששאיבה במצב טורבו תצמצם את זמן הפעולה אבל כאן מגיע לידי ביטוי יתרון הסוללה הנוספת. במארז מגיע מטען לסוללות, כך שלשארק אין תחנת עגינה ואפשר לאחסן אותו, מקופל!, בארון בנוחות.

מגיע עם 5 שנות אחריות על השואב ושנתיים אחריות על הסוללה.

המחיר שלו בלאסטפרייס הוא 1,849 ש"ח.
לפרטים וקנייה

שואב אבק Shark Zero-M Double. תצלום: מתוך לאסטפרייס

שואב אבק אלחוטי דייסון V11
Dyson V11 Absolute

הכירו את האייפון של השואבים (ואף מילה על זה שיש לי אנדרואיד). השואב שהתחיל את כל מגמת השואבים האלחוטיים. כבר במבט ראשון נראה שבדייסון חשבו על הכל - גם על העיצוב, וברור לגמרי שתכננו אותו כך שתשמחו להציג אותו לראווה תלוי על תחנת העגינה שלו.

הדייסון V11 על תחנת העגינה שלו. תראו איזה יופי

אז חוץ מהעיצוב, מה מיוחד בו: לדייסון צג LCD יפהפה שמציג את רמת עוצמת השאיבה שנבחרה מתוך השלוש האפשריות. לכל עוצמת שאיבה הוא מציג בזמן אמת את הזמן שנותר בסוללה לפעילות. וזה לא רק מהמם זה בעיקר סופר נוח ונותן תחושת וודאות לגבי מה אפשר להספיק לשאוב בכל עוצמת שימוש ובכל זמן נתון.

הצג האחורי בדייסון V11

עוד פונקציה מגניבה ממש - הדרכות אנימציה על גבי הצג במידה ומשהו לא עובד כשורה. למשל אם לא סגרתם את הפילטר או שיש סתימה כלשהי, כך שתבינו בקלות מה הבעיה ויותר חשוב מזה - איך לטפל בה.

עוד בונוס נהדר הוא פעולת ריקון מיכל האיסוף (בנפח 0.76 ליטר) - פותחים בקלות את המיכל באמצעות סוג של נצרה/ידית ומרוקנים את כל הלכלוך ישירות לפח בלי לגעת במיכל עצמו.

לשואב מערכת סינון בחלק העליון שמונעת מהלכלוך שנשאב להיפלט בחזרה לאוויר החדר כך שגם החלקיקים הקטנים ביותר נשארים בתוך מיכל הריקון ולא חוזרים בחזרה החוצה.

לדייסון מברשת Torque ממונעת עם חיישנים (למשל לזיהוי צפיפות השטיח) שמאפשרים לו להתאים את העוצמה אוטומטית ללכלוך ולמשטח. אם למשל מדובר בלכלוך קשה או בשטיח גבוה העוצמה אוטומטית תהיה גבוהה יותר כך שלא צריך לנחש על איזה מצב להפעיל.

ואגב עוצמה - לדייסון 14 צקלונים ומנוע שמסתובב בעוצמה של עד 125,000rpm מה שמסביר (לפי החברה) את העוצמה שלו. אישית, מעבר לעיצוב החללי והמושלם של המנוע, אכן הורגשה איכות השאיבה והעובדה שלא היה צורך לעבור שוב ושוב על אותו איזור שאיבה כדי לנקות את פירורי העוגיות (המממ...).

השימוש בדייסון נוח מאוד ולמרות המראה הדי גדול הוא לא מרגיש כבד באחיזה גם אחרי דקות ארוכות של שאיבה. הוא קל לתפעול, מגיב מהר ללחיצה, ועוצמת השאיבה שלו באמת מעולה. רוב הזמן הספיק לי מצב מדיום לניקוי (קמח, אורז, פירורי חטיפים). לשואב גם מצב בוסט שיתאים לשאיבה מאתגרת יותר של לכלוך עקשני (ע"ע פירורי מקופלת שנדבקו לשטיח). שימו לב שכדי להפעיל אותו צריך ללחוץ על הדק ההפעלה בכל זמן השאיבה, בשונה משואבים אחרים שבהם יש מפסק שמזיזים פעם אחת. הבונוס באופציה הזאת היא שהשואב לא עובד בזמן שמזיזים שולחן, כסא או מסדרים רגע את השטיח.

הדייסון V11 שוקל 2.97 ק"ג (הכי קל בחבורה ובדומה לוקס) והוא מגיע עם סוללה אחת שתספיק לכם לזמן עבודה של כ-60 דקות. זמן הטעינה הוא כ-4.5 שעות. שימו לב שבדגם החדש ניתן גם להטעין את הסוללה ללא השואב ולכן אם יש לכם 2 סוללות (ניתן לרכוש סוללה נוספת בנפרד) אפשר להטעין סוללה אחת ולעבוד עם השנייה.

מה תקבלו במארז: תחנת עגינה עומדת שעליה ניתן לתלות את השואב ואת רוב המברשות בנוסף למתקן שניתן לתלות על הקיר. וגם אביזרים כמובן: מברשת Torque לשטיחים שכוללת חיישנים לזיהוי צפיפות וגובה השטיח, מברשת רולר רך פלאפי לשאיבה על רצפה, מברשת חובטת מיני ממונעת שמתאימה לשאיבת ריפודים ולרכב, מברשת קטנה למשטחים עדינים, אביזר צר לשאיבה בפינות, מברשת בוץ להסרת לכלוך קשה ועוד אביזר דו מצבי קטן (עם מברשת מתרוממת) לניקוי כללי. את שני האחרונים תוכלו לתלות בנוחות על מוט המכשיר באמצעות קליפס מיוחד. ככה הם לא ילכו לאיבוד.

אביזרי שואב דייסון V11 Absolute Pro

המחיר שלו בלאסטפרייס לדגם החדש עם הסוללה הנשלפת הוא 3,109 ש"ח.
לפרטים וקנייה

שואב Dyson V11 Absolute Pro. תצלום: מתוך אתר דייסון

שואב אבק אלחוטי מילה טריפלקס פרו
Miele Triflex HX1 Pro

הטריפלקס הוא שואב 3 ב-1. מה זה אומר אתם תוהים? הו, שאלה טובה. לשואב 3 מצבים שמתאימים כל אחד לסוג השאיבה שתרצו לבצע. מצב שאיבה כשהמיכל והמנוע למעלה מאפשר הגעה נוחה מתחת לרהיטים ולמקומות צרים, כמו מתחת לספות למשל. מצב שאיבה כשהמנוע והמיכל למטה מקל על היד כי רוב המשקל נמצא באיזור התחתון והוא מתאים לשאיבה ממושכת. ומצב ידני, ללא המוט, שמתאים לשאיבה ברכב או על ספות וריפודים.

שואב מילה במצב מיכל ומנוע בתחתית השואב

השואב מגיע עם מברשת שאיבה ממונעת רחבה הכוללת תאורת שאיבה, מה שמקל מאוד על איתור האיזורים שצריך לשאוב ועל מציאת האבק הסורר. יש לו עוצמה חזקה של 185W ובורר לבחירה מבין 3 עוצמות שאיבה.

היתרון שבגמישות שלו הוא שמאוד קל לבחור את התצורה שמתאימה לכם, כך שאם ממתינה לכם שאיבה ארוכה הכי נוח וקל על היד יהיה המצב שבו המנוע והמיכל למטה. הוא עוצמתי והתמודד היטב עם כל סוגי הלכלוך. אם נתקלתם בלכלוך עיקש במיוחד או כמות גדולה פשוט תעבירו לעוצמה הגבוהה והשואב ידע להתגבר על זה.

שואב אלחוטי מילה בתצורת מיני

נפח מיכל האיסוף הוא 0.5 ליטר והוא ניתן לריקון בקלות. ל-Miele יש גם מסנן היגייני שמונע פליטת חלקיקים מהלכלוך שנשאב בחזרה לחלל החדר.

מה תקבלו במארז: מברשת שאיבה חשמלית רחבה לכל סוגי המשטחים, פיית שאיבה לריפודים שמתאימה גם לעבודה ברכב, פיית שאיבה צרה לחריצים ולפינות ומברשת אבק עם שיער סינטטי. תקבלו גם התקן תלייה מובנה לקיר.

אביזרי שואב Miele Triflex HX1 Pro

דגם הפרו מגיע עם שתי סוללות שניתן להחליף ביניהן בקלות. כל סוללה תספיק לכ-60 דקות עבודה כך שלמעשה ניתן לשאוב איתו כשעתיים תלוי בעוצמת השאיבה - הכי ארוך מכל השואבים בסקירה. זמן הטעינה של כל סוללה הוא כ-4 שעות והוא שוקל 3.64 ק"ג כשהוא במצב המלא שלו עם כל החלקים.

המחיר שלו בלאסטפרייס הוא 3,590 ש"ח.
לפרטים וקנייה

שואב Miele Triflex HX1 Pro. צילום: מתוך אתר אלקטרה

אל תפספסו:

קטגוריות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מיקסר יד שאתם חייבים במטבח

טופ 20 – הקניות הכי שוות בעלי אקספרס