איזה עגבניות מרוסקות כדאי לקנות? הנה התשובה

עגבניות חתוכות דק
עגבניות חתוכות דק

לפני שנתיים בערך, הגעתי ליום צילום שבו הכנתי את המתכונים שפיתחתי כמה ימים קודם. כמובן שכל המתכונים נוסו כמה פעמים ויצאו נהדר אבל מרפי כמו מרפי הגיע לבקר ודווקא מרק העדשים, שכלל בפנים גם עגבניות חתוכות דק, זה שכיכב אצלי בבית שבוע קודם - אכזב במיוחד.

פתאום הוא יצא חמוץ ועם חתיכות גסות וקשות (מכירים את החלק העליון הקשה של העגבנייה? אז כזה) ולכי תסבירי שאצלי בבית זה יצא מושלם.

זאת הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שאני חייבת להדגיש בפני כולם כמה חשוב להשתמש בעגבניות מרוסקות איכותיות. כאלה שנקטפו בשיא ונחתכו דק דק. כי מה משנה מתכון אם בסוף תשתמשו בעגבניות חמוצות? ואז צריך קצת סוכר ועוד קצת מלח והנה הלך האוכל.

מאז אותו יום אני נוהגת תמיד לכתוב בכל מתכון שיש בו עגבניות מרוסקות (לא רסק עגבניות, עגבניות חתוכות דק) שצריך להשתמש בחברה טובה. בעדיפות גבוהה לאלה האיטלקיות שאף פעם לא אכזבו.

מה שטוב בעגבניות האלה, לעומת עגבניות טריות למשל, שהן עקביות בטעם שלהן. שאין דבר כזה שיום אחד הן מתוקות מאוד וביום השני יותר חמצמצות ואז לא צריך לנסות ולאזן כל פעם מחדש את האוכל.

במשך השנתיים האלה, בכל פעם כשכתבתי את זה, שאלתם (ובצדק) "איזה עגבניות מרוסקות לקנות". אז הנה, אחת ולתמיד – 5 החברות שאני הכי אוהבת את העגבניות החתוכות שלהן. לא רסק עגבניות המחית החלקה והמתוקה/מרוכזת ולא עגבניות חתוכות לקוביות, פשוט עגבניות שקולפו, נוקו מהחלק העליון הקשה ונחתכו דק דק).

למה הן מתאימות אגב? להכל :) הנה למשל כמה דוגמאות:
מתכון לתבשיל כרוב ברוטב עגבניות של אמא
מתכון לכדורי עוף ותרד ברוטב עגבניות
מתכון לספגטי ברוטב עגבניות

ורגע לפני שאני מספרת לכם עליהן, רק חשוב לי להדגיש – אני בטוחה שיש עוד חברות מעולות, לא בדקתי את כולן כמובן, אבל את אלה בדקתי והן מעולות. אם אתם מכירים עוד חברות שניסיתם ואהבתם כתבו לי בתגובות.

ועוד דבר חשוב, את הכל קניתי בסופר, מתחת לבית, שום דבר מפה לא נקנה במעדנייה מיוחדת או בשוק נידח. מקסימום בטיב טעם או חצי חינם ודומיהם.

עגבניות חתוכות דק
העגבניות בבקבוקים מרוסקות דק יותר ונקראות Passata

MUTTIPOLPA (עגבניות חתוכות דק)
החברה שחרטה על דגלה את חומרי הגלם האיטלקיים. אם אתם מוצאים את מוצרי העגבניות שלהם תקנו כבר סטוק, הם באמת מדהימים וטיפל'ה יותר קשים להשגה אם כי בשנה האחרונה נכנסו ללא מעט סופרים.

מה תמצאו במרכיבים? 99.8% עגבניות ו-0.2% מלח.

PettiPOLPA FINISSIMA  (עגבניות מרוסקות בריסוק עדין)
גם היא, כמו MUTTI, מיוצרת באיטליה וגם לה יש מגוון מוצרים נוספים מבוססי עגבניות. מבדיקה שעשיתי קצת יותר קל למצוא אותן בסופרים הגדולים.

מה תמצאו במרכיבים? 99.5% עגבניות ו-0.5% מלח.

CIRIOPOLPA FINISSIMA (עגבניות מקולפות חתוכות דק)
כן, גם החברה הזאת מיוצרת באיטליה וגם לה, כמו לשתי הקודמות, יש מוצרי עגבניות נוספים כמו רסק עגבניות עדין (הבקבוק בתמונה).

מה תמצאו במרכיבים? 99.7% עגבניות חתוכות והשאר (0.3%) מלח ומווסת חומציות.

Grand'Italia Polpabella (עגבניות חתוכות דק)
החברה שאני משתמשת בה הכי פחות ומצד שני אפשר למצוא אותה כמעט בכל סופר אז במאזן בין איכות לנגישות היא הצליחה להשתחל לרשימה. לעומת שאר החברות ברשימה, לזאת התווסף גם מיץ עגבניות מרוכז, שבעיני פחות נחוץ כאן, בעיקר אם העגבניות איכותיות, אבל עדיין מדובר במוצר איכותי וטוב.

מה תמצאו במרכיבים? 90% עגבניות, 9.85% מיץ עגבניות מרוכז ומלח.

מאסטר שף – 100% עגבניות איטלקיות חתוכות דק
הסדרה האיטלקית, והנהדרת יש לומר, של מאסטר שף הפתיעה לטובה כבר מהפעם הראשונה. ותאמינו לי, פתחתי את הקופסה עם לא מעט חששות באשר לאיכות. ואיזה כיף לגלות שהחששות היו לשווא. שימו לב שזאת גם החברה עם הכי הרבה עגבניות במוצר (אם כי בפער קטנצ'יק).

וכן, גם היא מיוצרת באיטליה.

מה תמצאו במרכיבים? 99.9% עגבניות ומווסת חומציות (חומצת לימון).

עגבניות חתוכות דק
העגבניות המרוסקות (וגם החתוכות) מאפשרות לכם לקבל טעם עקבי בכל פעם כך שהמתכון תמיד יצליח

ומילה לגבי 2 הבקבוקים – גם הם מתאימים מאוד לכל המתכונים והתבשילים שדורשים עגבניות חתוכות דק. מדובר בעצם במוצר שנקרא Passata  ובשונה מהעגבניות החתוכות כאן העגבניות מרוסקות למרקם הרבה יותר דק ובחלק מהמקרים גם מסוננות מקליפה וגרעינים. מושלם אגב לרוטב של פיצה עם קצת מלח ובזיליקום ומאוד נוח לשמור את הבקבוקים האלה במקרר אם כי לפי הוראות היצרן צריך לצרוך את זה תוך 4 ימים מרגע הפתיחה.

אל תפספסו - עוד מדריכי קניות ומבצעים שווים

קטגוריות:

3 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מיכל אחסון שמתאים גם למחיות ומרקים וגם לפירות ואגוזים

מיכלי אחסון למחיות ומרקים לילדים

אל תפספסו! חגיגת המבצעים המטורפת של אמזון